Hidupnya Jiwa Adalah Kerana ILMU, Maka Rebutlah ILMU, Matinya Jiwa Adalah Kerana Kejahilan, Maka,Hindarilah Kejahilan. Biar Zaman Berubah, Tetapi Hati Jangan Goyah, Silakan Masa Berganti, Tetapi Keyakinan Jangan Mati, Ia adalah Intan Paling Mahal, Berharga dan Permata Penyeri Jiwa. Jaga Iman Kukuhkan Hati Demi Islam yang Hakiki...

Isnin, Mac 10, 2008

coret2 cairo-alex-malaysia

dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang..kuhadap skrin ini lagi..dekat sebulan jugak tak update blog ni..sebulan bermukim di cairo,kaki berat tuk melangkah ke cc.terkadang,cc dijengah juga, tapi, sekadar untuk melepaskan rindu pada mama abah, atuk n adik2..(calling-calling malaysialah).intai2 juga blog bersawang seribu ni, tapi,untuk menulis,terasa beratnya.lalu, tinggallah blog ni terus bersawang..untuk anep : thanks atas komen.hehe...kakyong ingat xde sape nak bace n perasan kakyong tak update blog ni...rupenye, spupuku yang satu ni perasan juge ye...time kasih..(ni kakyong nak updatelah ni..)pastikan bace ye!!!
untuk pengetahuan bloggers n readers,anep spupu ayong ni pun ade jugak blog die yang berjiwa 'aku adalah diriku',rajin2,cubelah jengah kesana....satu perkataan untuk blog anep ni : MANTAP!...jom kite p serbu.http://agendaanakmuda.wordpress.com/
p/s : nep, jangan marah kakyong lak..kakyong tlg promote..

hmmmm...sebulan tak jengah blog,terase susahnye nak mulekan balik.rasanya macam ade idea,tapi....tak tau pulak nak tulis ape...tapi takpelah, ayong rase, kali ni, biarlah ayong tulis ape yang ayong rase nak tulis.

CAIRO

oooohh..baru teringat...sedikit pesanan buat sahabat2 semalaysia yang berada di ardhul kinanah ini,berhati2lah sentiasa...terutamanya buat sahabat2 yang bergelar akhawat.UTAMAKAN KESELAMATAN DIRI WALAU DI MANA JUA ANDA BERADA!jangan salahkan sesiapa andai asal sesuatu perkara itu memang puncanya dari diri kita sendiri..terimalah pesan2 orang2 lama,mahupun sahabat2 ikhwah yang walaupun terkadang kata2 mereka tu memang tidak enak menusuk telinga.

buat ikhwah juga, pesanan yang sama buat antum semua : UTAMAKAN KESELAMATAN DIRI WALAU DI MANA JUA ANDA BERADA!.tapi ada tambahan lain.dan UTAMAKAN JUGA KESELAMATAN AKHAWAT2 YANG BERADA DI SEKELILING ANTUM.bak kata ustaz Aidil,bantulah akhawat andai ada suatu2 masa, mereka memang memerlukan pertolongan...(faham2 ajelah ayat ni ye para ikhwah).Dan lagi..usahlah terlampau berani bertegang urat dengan masyarakat arab kat sini...memang kebenaran perlu ditegakkan, tapi, jangan sampai kerana satu sbb yang kecil, kita para 'asean' di sini terpaksa berhadapan dengan dendam kesumat yang akan membawa impak yang besar..

ALEX

dah 2 hari ayong kembali ke alex.alex masih terasa sejuknya.berbeza dengan cairo.bahangnya saja cukup membuatkan jisim2 badan berasap.2 minggu kuliah ditinggalkan atas alasan tuisyen di cairo,akan mula dijejaki esok hari...apa khabarlah kuliahku?hmmmm...agenda bakal bermula..
1)kumpul nota muhadharah
2)higiz 2 buah kitab yg masih belum kunjung tiba
3)settlekan urusan jawazat.(haaa lambatnye???memangpun!)
4)preparing rohani dan jasmani untuk mengharungi hari2 yang havoc lagi.
5)looking for semangat yang perlu utk mengharungi 1 lagi ujian besar.(waaa takutnye!)
6)
7)
8)
9)
10)

it should be more than this...tapi...the rest tu biar ayong jelah yang tau..hmm...

MALAYSIA

rindu pada keluarga di Malaysia.tapi tidak serindu tika pertama kali menjejakkan kaki kesini..yang penting, mamaabah,atuk n adik2 memang sumber penaik semangat ayong yang utama selamamana ayong di sini......semoga kalian semua di dalam Rahmat da Inayah Allah selalu...

okey..berakhirlah posting utk kali ini...

hari ini dalam sejarah

listen through the lyrics

kerana ALLAH sentiasa bersamamu

kerana  ALLAH sentiasa bersamamu