Hidupnya Jiwa Adalah Kerana ILMU, Maka Rebutlah ILMU, Matinya Jiwa Adalah Kerana Kejahilan, Maka,Hindarilah Kejahilan. Biar Zaman Berubah, Tetapi Hati Jangan Goyah, Silakan Masa Berganti, Tetapi Keyakinan Jangan Mati, Ia adalah Intan Paling Mahal, Berharga dan Permata Penyeri Jiwa. Jaga Iman Kukuhkan Hati Demi Islam yang Hakiki...

Selasa, Mac 11, 2008

hari ini

1st day to kuliah..alone.+afraid+worry+hurry+sad+tired+being n trying to be brave.haa...ini, perasaan yang tak mungkin tergambar tika sepatu coklat tersarung ke kaki.am i ready to start the day?????

setapak,dua tapak, tiga tapak,empat tapak...

'ammu' kedai runcit disapa salam.lantas didoakan kejayaan dunia akhirat.seronok...hari2 ada yang mendoakan kejayaan di sini...cepat2 diaminkan.semoga para malaikat turut sama mengaminkan.amin ya Rabbal 'Alamin..

+afraid+--coz gonna walk alone.but, have to.teringat bab 'safar mar-ah'.huh...insyaAllah there will be akhawat lain near the mahatthah.amin.....

+worry+--coz being alone too.if anything happen, what should i do?whom should i ask help to?

+hurry+--class is 9,and its 859.hoho...may doc will not barrah me.

+sad+--actually i'm terharu coz my adik is really care bout me."mkn dulu..dah sampai nanti bgtau...ape2 bagitau..".terasa diri ini dihargai keluarga sendiri walaupun hakikatnya, mereka jauh dari sisi..hukhuk.

+tired+--last 3 days,pnt menyerang..kaffarah dr Allah buat diri ini.what should i say..????Alhamdulillah...

+trying to be brave+-- have to,if not, this day will be the fourth day i'm making my own holiday...so...NO NO NO !!! sekali cuti,nanti nak cuti2 lagi..NO way!!!

habis kuliah..sementara menunggu kawan serumah,sempat jua mata kurniaan Ilahi ni menjamu kehidupan harian masyarakat mesir..

+bingit...+ dek suara2 para 'ammu' menjaja barangan mereka.
+memalukan+ dek fi'il seorang wanita muda yang berpakaian sendat berulang-alik dr kedai ke kedai.mencari fakkah (duit kecil) barangkali.berpasang2 mata di sekeliling melekat ke arahnya!.yg berkopiah, berjubah, mahupun si kecil yg bersekolah rendah turut memandang.wanita tadi hanya tersenyum.bangga mungkin atas mata2 yang menjamah.huh...geram!!!pen di poket hanya mencucuk2 semua mata2 tadi di dalam hati.sampai lumat,berlubang,berdarah!.hanya hati yang marah.mulut terkatup rapi.dan hanya mata yang mampu berinteraksi.yang mana sempat perasan,jelingan tajam jadi sasaran.moga mereka tau amarah atas jelingan itu.jelingan hanya pada yang memandang.pada si tuan punya badan, sumpah seranah dan pandangan tajam jadi panahan.tiada sifat malukah dia?berulang alik di hadapan mata2 jahat.atau memang kebiasaan di sini begitu????bermacam2 persoalan berlegar di benak.hmm..apa yang mampu dilakukan?tiada!semoga Allah memberi dia petunjuk.bukan apa...terasa diri ini malu menggunung kerana mata2 yang melihat tadi akhirnya disertai dengan gelak tawa dan kata2 ejekan.terasa kaum sejenis dihina dengan mudahnya.tapi, memang itu salah si wanita.semoga tiada lagi yang kan berpakaian sebegitu rupa.

pantas azan zohor brkumandang,teman serumah lantas menjelma.Alhamdulillah...lega...

hari ini dalam sejarah

listen through the lyrics

kerana ALLAH sentiasa bersamamu

kerana  ALLAH sentiasa bersamamu