Hidupnya Jiwa Adalah Kerana ILMU, Maka Rebutlah ILMU, Matinya Jiwa Adalah Kerana Kejahilan, Maka,Hindarilah Kejahilan. Biar Zaman Berubah, Tetapi Hati Jangan Goyah, Silakan Masa Berganti, Tetapi Keyakinan Jangan Mati, Ia adalah Intan Paling Mahal, Berharga dan Permata Penyeri Jiwa. Jaga Iman Kukuhkan Hati Demi Islam yang Hakiki...

Selasa, Ogos 12, 2008

utusan buat asatizah!


assalamualaikumwarahmatullahiwabarokatuh......
hmmmmmm...ayong dah lame nak share cerita ni dengan bakal2 ustazah di luar sane.

kaifahalu kunna jamiii'an?

KEKURANGAN USTAZAH MAHIR BERBAHASA INGGERIS.

apa pendapat antunna semua dengan kenyataan ni?
pada ayong,ade benarnya..

selepas tersiarnya berita penentangan forum "memeluk islam" dalam berita beberapa hari lepas,muncul komen mengenai perkara ni.

ramai di antara masyarakat di luar sana terutamanya muallaf yang kurang jelas tentang agama Islam kerana masalah bahasa yang berbeza.
dinyatakan juga betapa perlunye ustazah2 mahir berbahasa antarabangsa itu untuk membantu menyampaikan dakwah pada muallaf2 yang kebanyakannya datang dari luar negara.hmmm,benarlah,memang itu perlu.

jadi, apa yang patut bakal2 ustazah lakukan???
fikirlah sejenak ye!
mungkin ada yang bakal menjadi satu antara beribu ustazah yang bukan sahaja mahir berbahasa ibunda,bahasa Al-Quran,malahan berbahasa yang digelar bahasa antarabangsa ini.agar niat utama dapat dicapai,semuanya untuk Islam,LILLAHITA'ALA.

********************TIDAK SEMESTINYA KEBERANIAN ITU TERTEGAK DENGAN PEDANG ATAU PARANG,MUNGKIN IA TERTEGAK DENGAN DAKWAH DAN NASIHAT***************************

hari ini dalam sejarah

listen through the lyrics

kerana ALLAH sentiasa bersamamu

kerana  ALLAH sentiasa bersamamu