Hidupnya Jiwa Adalah Kerana ILMU, Maka Rebutlah ILMU, Matinya Jiwa Adalah Kerana Kejahilan, Maka,Hindarilah Kejahilan. Biar Zaman Berubah, Tetapi Hati Jangan Goyah, Silakan Masa Berganti, Tetapi Keyakinan Jangan Mati, Ia adalah Intan Paling Mahal, Berharga dan Permata Penyeri Jiwa. Jaga Iman Kukuhkan Hati Demi Islam yang Hakiki...

Jumaat, Ogos 08, 2008

lihat ke bawah.....



hmmmmmmm...a very good tajuk untuk di kongsi bersama...

orang zaman sekarang ni,x pernah rasa cukup dengan apa yang ada.fitrah.bak kata orang, fitrah manusia memang begitu.xkan pernah cukup dan xkan pernah puas dengan apa yang ada.lebih2 lagi kalau tengok orang lain lebih cukup serba serbi dan lebih segala2nya dari dia..

"cantiknya rumah dia..."
"besarnya rumah dia..."
"mahalnya kereta dia.."
"banyaknya duit dia.."

"cantiklah baju dia.."
"mesti mahal laptop dia.."
"waaaa..gucci tu beg dia.."

ataupun,

"bestnye kalau ade rumah mcm tu."
"kalau kita kaya macam dia kan best.."
"kalau kita ada kereta mcm dia kan best.."

macam2 lagi lah dialog yang memang kita dah selalu dengar.kan...sesiapa yang lebih dari kita,sentiasa kita nampak.cari lebih mereka,supaya kita ada apa yang mereka ada.walaupun sepatutnya,kita sepatutnya dh cukup selesa dengan apa yang kita ada.

cubalah kita tukar sikit mentaliti kita ni,biar selalu pandang,lihat ke bawah...teliti pada orang2 yang di bawah kita..betapa kurangnya mereka dari kita sebenarnya.

andai kita selesa berkereta,mereka??bermotorsikal,berbasikal,entah2,berjalan kaki sahaja.

andai kita berumah besar,mereka??mungkin hanya berlindung dari panas terik mentari dan hujan basah di bawah pondok yang layak di gelar reban ayam sahaja..

andai kita cukup makan , pakai, mereka??entah ada entahkan tiada..

bersyukurlah...usah selalu mendongak membanding dengan yang di atas,adalah lebih baik,lihat2lah ke bawah supaya kita sedar..betapa beruntungnys kita berbanding mereka...

thanks to tazkirah hot fm.
jumaat,8/8/2008

hari ini dalam sejarah

listen through the lyrics

kerana ALLAH sentiasa bersamamu

kerana  ALLAH sentiasa bersamamu