Hidupnya Jiwa Adalah Kerana ILMU, Maka Rebutlah ILMU, Matinya Jiwa Adalah Kerana Kejahilan, Maka,Hindarilah Kejahilan. Biar Zaman Berubah, Tetapi Hati Jangan Goyah, Silakan Masa Berganti, Tetapi Keyakinan Jangan Mati, Ia adalah Intan Paling Mahal, Berharga dan Permata Penyeri Jiwa. Jaga Iman Kukuhkan Hati Demi Islam yang Hakiki...

Jumaat, Ogos 31, 2007

Salam kemerdekaan buat semua rakyat Malaysia

MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!..salam kemerdekaan buat semua...harini,tv penuh dengan live pertunjukan merdeka..pagi td,semangat sangat rasenye hatini tgok perbarisan..memang bertuahlah ayong jadi rakyat Malaysia.Kalau tidak,mana mungkin ayong blh kecapi,rasai apa yang ada kat negara kita yang tercinta ni.buat semua rakyat Malaysia, bersyukurlah kita dilahirkan sebagai rakyat Malaysia..
itu kisah pagi tadilah,
malam ni pulak,semangat tu dah meleset sikit.sebab ape,sebab kat berite tadi disiarkan sikap2 mentaliti kelas ketiga rupenye masih lagi membelenggu kita sebagai rakyat Malaysia walaupun kita dah 50 tahun merdeka..
hmmm...i've no idea dahla nak tulis ape..
tapikan, lagu2 patrioritik yang dsiarkan kat tv,radio, semua memang menyemarakkan lagi semangat cintakan negara.syabas buat yang terlibat..
sebagai anak pasca merdeka,masih banyak yang ayong perlu perbaiki untuk mencapai erti kemerdekaan yang sebenarnya...

hari ini dalam sejarah

listen through the lyrics

kerana ALLAH sentiasa bersamamu

kerana  ALLAH sentiasa bersamamu