Hidupnya Jiwa Adalah Kerana ILMU, Maka Rebutlah ILMU, Matinya Jiwa Adalah Kerana Kejahilan, Maka,Hindarilah Kejahilan. Biar Zaman Berubah, Tetapi Hati Jangan Goyah, Silakan Masa Berganti, Tetapi Keyakinan Jangan Mati, Ia adalah Intan Paling Mahal, Berharga dan Permata Penyeri Jiwa. Jaga Iman Kukuhkan Hati Demi Islam yang Hakiki...

Jumaat, November 30, 2007

IMTIHAN QORIB !!!!!!!!!!



Alexandria,Mandarah Qabli.imtihan fi khomsah yanayir InsyaAllah.kenyataan diperolehi dari pembantu duktur di kuliyyah syariah Islamiyyah wallughatul 'arabiyyah bil iskandariah lilbanat..
periksa fasal 1 dah dekat.....sebulan saja lagi..ba'da eidul adha.betul atau tidak,wallahua'lam.tapi, i'malulkalam awla min ihmalihi..untuk menguatkan lagi fakta ini,dalam paper dah keluar jugak pasal tarikh imtihan untuk fasal pertama ni...betul atau tidak tu pun tidak dapat disahihkan.pada yang menginginkan kepastian,tafaddhal,belek2lah suratkhabar mesir ye.kemudian bolehla sama2 mengingatkan teman2 sepengajian...almaklumlah ingat mengingatkan tu penting..
sebulan saja lagi..sempat mungkin untuk persiapan terakhir.kuliah mesti hadir,mamnuq ponteng.kelas tambahan pun sama..pada yang masih belum mengumpulkan nota2 dari muhadharah yang pertama,mulakanlah tugas anda...terkadang,duktur dan dukturah ni menginginkan ayat dari penerangan mereka..tidak semata-mata jawapan berpandukan kitab kuliah..haa..salah satu tips untuk periksa ni.(sumber:peringatan dari senior2).
kerja keras,tawajuh,peru diperlebihkan...tapi ingat.....jangan berhabis semata2 untuk imtihan...tajdidkan niat kita.berusaha untuk ilmu.bekerja keras juga untuk ilmu....bukan untuk selainnya.

sekadar coretan.salam mujahadah,semoga semua azhari dan azhariah bersedia untuk menempuh imtihan untuk kesekian kalinya....

hari ini dalam sejarah

listen through the lyrics

kerana ALLAH sentiasa bersamamu

kerana  ALLAH sentiasa bersamamu